Válasz László Gyula és Orosdy Béla cikkére. Dr. Szeles Péter, www.mprsz.hu Részlet a tanulmányból
Számos címötlet jutott az eszembe, mit tagadjam, az én lelkemet is
feldúlta a pécsi szerzőpáros cikke. Tulajdonképpen hálával tartozom a
szerzőknek, mert egyrészt alkalmat nyújtanak a public relations
tevékenység hazai népszerűsítésére, elméleti összefüggéseinek,
alapvetéseinek – a terjedelmi kereteket tekintve: legalább vázlatos –
bemutatásához, másrészt pedig néhány fontos szakmai kérdés
tisztázásához is. Válaszomban én – eltérően a szerzőktől – nem a
szegényes és nagyon-nagyon hiányos, többségében az elméleti
felkészületlenséggel jellemezhető hazai publikációkra hagyatkozom,
hanem igyekszem az OKJ-s színvonalon túllépve a public relations szakma
legelismertebb nemzetközi szaktekintélyeinek számító tudós-kutató kört
idézeteimben segítségül hívni. Harmadrészt
azért tartozom hálával a szerzőpárosnak, mert cikküket olvasva
felidézték egyetemi tanulmányaimat. Jó volt emlékezni ezekre a szép
időkre, hiszen én is pont ilyen összefüggéseket, szakmai felfogást
tanultam – igaz (sajnos!) már negyed századdal ezelőtt! Azóta bizony
eltelt néhány évtized, sok minden történt –, többek között fejlődött a
tudomány is. Erről persze nem illene elfelejtkezniük a szerzőknek.
Írásuk ugyanis mellőzi ezeket az eredményeket, a fejlődést: mely tény
vagy szándékos a részükről – vagy rendkívül sajnálatos! A tanulmány letöltése (Word dokumentum 268 KB) Dr. Szeles Péter Public relations és/kontra Marketing. Válasz László Gyula és Orosdy Béla cikkére. www.mprsz.hu Szeles Péter, főiskolai docens a Magyar Public Relations Szövetség korábbi elnöke* és örökös tagja, a PRSA Oktatói Akadémiájának tagja *Szeles Pétert 2005 tavaszától elnökévé választotta a Magyar Public Relations Szövetség közgyűlése
|